tisdag 29 maj 2012

Rätt studieteknik

Tenta imorgon. Känns som att allt man pluggat i 7dagar finns i huvudet nu. Men i en enda röra. Nu måste jag sortera och sammanfatta in allt i rätt fack så att jag kan ta ut rätt kunskap till rätt uppgift.

Har även tänkt på att studietekniken kan underlätta och kan spara massa timmars plugg. I början för sju dagars sen testade jag en pluggteknik som innebär 20min bara fokus på plugg och 5 min vila då man släpper allt med plugget och bara funderar på vad som helst förutom plugg. Så kör man dessa intervaller i 2 timmars intervaller. Jag lovar dig, du blir mycket mer effektivare! Plugga så i 4 dagar 6h/dagen. Men nu de senaste 2 dagarna har jag bara kört nonstopp plugg och man blir så seg i skallen och det går mycket saktare framåt. Dessutom så gör man mycket lättare fel! Så om du pluggar. Ett tips, studietekniken kan spara dig många timmar och bättre betyg förmodligen. Försök att hitta din teknik!

Nu ska jag sammanfatta allt, så hoppas vi på det bästa imorgon. Blir en löprunda med Martin imorgon efter tentan för att rensa tankarna fån allt detta pluggande. Skönt! Var ett tag sen man rörde på buggarna.  

Nästa tur med Hojen blir förmodligen på fredag.          



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar