onsdag 4 april 2012

Träningspass

Nu ska jag vara flitigare här i bloggen. Vad har hänt sen sist?

Jag har hunnit med fyra cykelpass till:

Fredag 30/3, 62km 2h11min medelhast: 28,4 km/h (Täby,Vallentuna,Kårsta,Roslgasstoppet,Brottby,Täby)

Söndag 1/4, 49km 1h49min medelhast: 29,1 km/h
(Täby till Vaxholm och tillbaka) snöoväder!

Måndag 2/4, 69km 3h medelhast: 23 km/h
(Täby, Vallentuna, Väsby, Arlanda, Markim, Lindholmen, Vallentuna, Täby)
Jag och två polare som också ska göra klassikern körde ihop. För ena var det premiär passet och därför tog vi det lugnt och tog ett lång pass.

Onsdag 4/4, 50,5km 1h49min medelhast: 27,8 km/h
(Täby, Vallentuna, Ekskogen, Brottby, Vallentuna, Täby)
Jag och JP hade mycket bra tempo idag tills jag dog i en lång seg backe efter ca 40km. Hade ingen kräm kvar alls i benen! Mycket bra väder men var va alla cyklister idag? Såg inte en käft. Blåste en hel del och idag kände man verkligen hur mycket lättare det är att köra bakom och ligga i vinddraget. Spar otroligt mycket energi!

Totalt sett har jag kört 32,5 mil (6 cykelpass)
Snitthastighet 26,18 km/h
Total Tid 12h26min

Vet inte exakt hur jag ska träna. Men målet är 100 mil och mängd träna så mycket som möjligt. Måste få in några längre pass också då jag måste få in vanan att vara ute länge.

Vill även passa på att rekomendera en träningsdagbokssite som jag använder:
www.funbeat.se (Bra överskådlig kalender med mycket bra statistik och lätt att föra in träning)

Bli medlem där så kan ni kolla in min träningsdagbok samt så ser jag er! :)
Sök på mitt namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar