söndag 29 april 2012

Vilodag

Idag har jag haft en vilodag från träning. Skjutsa brorsan till match i Mälarhöjden mot Flempan. Torsk 3-2 inge vidare skön spel heller från Täby. Brorsan gjorde inte sin bästa match heller om man säger så. Du kan bättre ;) Kämpa på med träningen så kan du bli riktigt bra! Sen såg jag Tre Kronor mot Finland. Katastrof 1-4, förlust. Dock ansluter 10 NHL proffs in till nästa match som är sista träningsmatchen mot USA på tisdag innan VM drar igång på torsdag mot Norge i våran borg, Globen. Så det kommer att bli en helt annorlunda match. Hoppas Daniel Alfredsson och Erik Karlsson tackar ja till VM, det får vi reda på inatt. Då blir det ett riktigt vasst lag.
Kan bli ett intressant VM att följa! Guld i år? Stora chanser tror jag. Senaste guldet vi fick smaka på kom år 2006 då vi även tog OS guld.

Sveriges Hjältar

Har lirat hockey själv nästan hela mitt liv i Vallentuna. La av för två år sedan, men det var en grymt rolig tid. Saknar hockeyn lite, kanske comeback till hösten?

Nästa vecka blir fullspäckat med träning, ska dessutom delta i ett 5km lopp ute i Djursholm på torsdag. Målet är under 20min annars underkänd. Sen blir det ju en hel del plugg också. Nu ska tentorna spikas om en månad! 

Trevlig Valborg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar