fredag 15 juni 2012

Mot Motala!

Om några timmar bär det av mot Motala. Jag, JP, JO bilar ner strax efter lunch. Hur ska detta äventyr sluta?

I onsdags tränade jag mitt sista pass inför Vättern. Det blev 8 mil på 2h35minuter. Snittfart 31km/h. Ville inte bränna på allt krut så tätt in på loppet imorgon. Totalt sett har jag fått ihop 113mil i benen. Får se om det räcker för en sub10 tid.

Taktiken för morgondagens lopp är att försöka hitta en bra grupp och följa dom hela vägen. Inte svårare än så! En viktig detalj som absolut inte får glömmas är att få i sig energi kontinuerligt under loppets gång. Jag har med mig 10 energybars som jag ska tugga på mesta dels av loppet samt att dricka vatten/sportdryck. Extremt viktigt för att inte energin ska ta slut eller få kramper i bena.

Vädret en annan detalj. Tyvärr verkar det enligt prognos bli regn hela loppet. Tråkigt. Men vad ska man göra. Det blir en ännu större utmaning. Se hur psyket pallar regn i 30 mil. Men jag har cyklat 13 mil i regn fram och tillbaka till Uppsala. Så jag är förberedd!

Vi kommer förmodligen starta runt 4-tiden. Vi ska byta tid så vi startar samtidigt och runt 4 tror jag många sub10 grupper startar.

Jag är förväntansfull och längtar till starten!

Banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar