tisdag 31 juli 2012

Gainomax Sports Team (LL 29 sept)


Ansöker till Gainomax Sports Team "Löpning" som är min tredje etapp i den Svenska klassikern. Hoppas jag får fortsatt förtroende från Gainomax. Hittills har det gått väldigt bra och Vätternrundan samt Vansbro simningen gick klart över förväntan! Nu befinner jag mig i 1:a halvlek och snart börjar den andra. Den 29onde September går Lidingöloppet. Hemmabana får jag lov att säga. Ser Lidingöbron hemifrån Gärdet. Jag är taggad! Gainomax produkterna har hjälpt min träning oerhört och gjort att jag kan träna så mycket som jag gjort utan några skador eller sjukdomar. Återhämtningen är minst lika viktigt som själva träningen! Jag hoppas på fortsatt samarbete, fortsatta goda resultat och att jag fortsätter nå mina mål. Med bra träning, bra återhämtning (mha Gainomax) så tror jag att mina mål går att nå.

Lidingöloppet ser jag som den tuffaste utmaningen. Min gren av de fyra olika i Klassikern är just "löpet". Därför har jag högt uppsatta mål för just det här loppet. Som mål har jag att springa in på medaljtiden 2:14:59. Det är riktigt tufft. Att snitta 45min/milen på den banan är inte speciellt lätt. Speciellt inte sista milen när man har 20km i benen plus den jobbiga terrängen man har framför sig.

Förra året klarade ca 500 löpare medaljtiden av 15000 fullföljande. Bara det säger en hel del.

Varför ska just jag bli vald som deltagare i Gainomax Sports Team:
Samma anledningar som när jag sökte till cyklingen och simningen. Som ni kan se i mina första inlägg. Ni kommer att fortsätta att följa mig och min träning mot en Svensk Klassiker och mot min tredje etapp (Lidingöloppet). Det är första klassikern jag gör. Men andra gången jag springer LL. Första gången jag sprang (3år sen) gick jag in i väggen totalt. Aldrig varit så slut. Då försökte jag springa på 2.15 men var alldeles för naiv och dåligt tränad för längre sträckor (Sprang tillslut in på 2:56). Så det kan bli spännande och se hur detta ska gå. Kommer jag att klara 2.15 detta år? Jag ska göra mitt bästa!
För att kolla på de antagna medlemmarna i Gainomax Sports Team, klicka på länken nedan:
http://gainomax.com/sports-team/
jonaseid@kth.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar