måndag 23 april 2012

Citerat JO Uppsala

Haha måste bara citera JO från hans FB status om Uppsalafärden:

"Härmed titulerar jag mig själv mästerpunkar'n och massochisten Johan. Inte sexuellt, utan mer den sinnesstämning Freud beskriver som ett bevis på innerlig dödslängtan.

Det var nämligen cykling Uppsala T&R tillsammans med Jonas som stod på dagens schema. Men med facit i hand kunde det gått bättre, MYCKET bättre! Vädret hade idag lust att vara vått, och efter tio min plaskade skorna så att det inte vore mer än rätt att katigorisera cykling som vattensport.

Tillslut var det inte roligt längre, när domkyrkans klocktorn äntligen skymtade hade både händer och fötter sedan länge avlidit. På lunchjakt stod jag huttrande i Mc'Donnalskön iklädd cykeltights, och skadade så brutalt att det skulle fått Tony Irving att gå i taket! 

En sleten, förfrusen, blöt JO at Donk :)
För att tina krävdes en trasig handtork, stor kaffe och en hel timma i värmen innan det åter gick att sadla cykeln. Men för att ens anta utmaningen och ta sig hem, tvångsinhandlades en hel drös varma förstärkningsplagg.

Turen hem var även den jobbig, men åtminstone kunde numera samtliga av mina lämändar få vara varma.

När det bara var fyra km kvar händer det igen! punktering.... Varken jag eller Jonas har lust att meka och Jonas volvo får istället agera bärgningsbil.

Efter bastu, dusch, marboukaka och ett stort mål mat är jag inte lika bitter längre, och nu äre dags att nanna kudde :-)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar