måndag 23 april 2012

Uppsalafärden


Tjenix!

Så hur gick söndagsrundan till Uppsala? Jo, sammanfattningsvis med några ord skulle jag beskriva det som: Blött, Kallt, Långt, Givande, Bärgare, Punka, Förjävligt, Dödslängtan (mer hos JO kanske:)), MCDonken!, Inköp av cykelprylar, Lätta buggar, Bastu, Lättnad!

Något sliten, värms upp på Donken i Uppsala
09:30 bar det iväg alltså mot Uppsala. Förväntansfulla och taggade till 1000 för våran första långa cykeltur! Enligt SMHI skulle det regna fram till kl 09:00 och sen vara helt ok väder. Jag bad ju till vädergudarna i mitt förra inlägg. Men icke! Det började bra. Det små dugga när vi var iväg. Vi visste ju att det skulle bli bättre under dagen så vi trampade vidare förhoppningsfulla. Men det blev värre. Mycket värre. Blött. Mycket Blött. Det visa sig inte att det skulle bli så mycket bättre väder. Det regna hela vägen upp till Uppsala. Dojorna kändes som två överfulla badkar. Känseln i fingrarna obefintliga. Men fram skulle vi och fram kom vi. Några timmar senare var vi framme i Uppsala och vi tog första bästa ställe och värma oss och äta. Donken! Kanske inte det ultimataste ställe att återhämta sig på. Skitsamma, gott var det och frammförallt varmt! 1 timme senare kom vi iväg och åkte till en cykelaffär och inskaffa oss cykelskoöverdrag och handskar. Nu hade fötter och händer kommit tillbaka och hemfärden gick smidigt hem mesta dels utan regn! Så händer det som inte får hända, JO får punka 4km innan målgång. Nästan exakt samma ställe JO fick punka förra helgen dessutom. Vi orka inte laga på plats så jag cykla hem illa kvickt och hämta bärgar Volvon. Tillslut kom vi alltså hem efter 13 mil på 4h 50 min i ren cykeltid. Förutom det tråkiga vädret så vill jag ge vägarna ett stort + Knappt några bilar och plana fina asfaltsvägar. Själv gick det annars väldigt bra kände mig pigg och fresh i buggarna fram till sista 4km. Känner att jag har blivit bättre på att vara ute längre och köra. Bastun efter va inte dumt och det dröjde inte länge förens man slockna i soffan. Tack JO för en grym kämpa insats. Bra jobbat! Hoppas på lite bättre väder nästa helg :)


Hojarna parkerade i regnet, leklandet vid MCD

Totalt har jag cyklat 58,6 mil. Lite mer än halvvägs till målet, 100mil och det är ca 50 dagar kvar till Vättern! Känns som målet är inom räckhåll!

Måste citera JO från Facebook om hur dagen varit i nästa inlägg.

Avslutningsvis, bra gnuggarpass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar