torsdag 26 april 2012

Löpträning

I tisdags blev det ett skönt och jobbigt löppass ute i KTH skogen. Strålande väder och tre grabbar som gav sig ut på 11km spåret. Det var snudd på maxning och jag kom in 1min efter Martin på 46min. Riktigt bra tid, då banan är väldigt upp och ner. Dessutom hade jag Uppsala i benen sen i söndags! Kan nog klippa 2min till på den banan med lite träning.

Utanför KTH-Hallen
Idag löpte jag ett lugnt 5km pass och hade grym träningsvärk sen i tisdags i vader och baksida lår. Det är inte ofta man får det. Men det är tecken på att man har tagit i iallafall. Avsluta passet med lite chins och mage.

Några mål med löpet är alltså LL (Lidingöloppet) på 2h:14min:59sek som är medaljtiden. Då bör jag snitta de två första milen på 43min så att jag kan springa sista milen på 49 min. Sista milen är ett helvete. Det fick jag känna på för två år sedan. Men då va jag oerfaren och dum och inte speciellt tränad. Då löpte jag nästan maxfart från början och låg faktiskt tvåa i startgrupp3 i en mil. Men efter 1,5mil dog jag. Eller mina ben ville inte riktigt som jag ville. Fick tok kramper/sendrag och jag hade halva loppet kvar! Dit hade jag en grym tid. 1h6min. Alltså medaljtid tempo! Men nu kunde jag bara jogga 100meter gå 100 meter osv... Men skam den som ger sig! Har jag ställt upp i något ska jag genomföra det även om tiden inte blir den bästa. Fick mig en ordentlig psykisk lektion. Att bli omsprungen hela tiden hör inte till vardagen. Det kom folk hela tiden! Bara borra skallen och köra tills man kommer ända in i kaklet. Fram kom jag. Ca 2h:56min tog jag LL på. Missnöjd men trotsallt första gången jag spungit så långt. Nu med 2 års mer erfarenhet ska jag se till att genomföra ett bra lopp på medaljtid. Jag känner till banan och sista milen med aborrbacken är inte att leka med.

Ett annat mål är att springa milen under 39min, har pb på 38:42 men det var på löparband. Så på bana, sub39.

Men nu så är ju trots allt cyklingen prio ett. LL är ju delmoment 3 i klassikern! Vätterrundan hägrar och nästa cykelpass blir till helgen. Funderar på Norrtälje. Hoppas på gott väder denna gång. Tror att våren är påväg nu på riktigt. Nu blir det ner till källarn för ett gympass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar